WOS a kształtowanie postawy obywatelskiej
Wiedza o społeczeństwie to jeden z bardziej lubianych przedmiotów zarówno przez uczniów szkół podstawowych, jak i placówek ponadpodstawowych. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż WOS ma wiele do zaoferowania. W trakcie roku szkolnego młodzież zaznajamia się z najważniejszymi wydarzeniami w społecznej historii ludzkości, ale i dowiaduje się o istotnych wydarzeniach, inspirujących postaciach czy datach, które zmieniły oblicze rzeczywistości. Poza tym wiedza o społeczeństwie to także nauka praktyczna. Ta opiera się głównie na poprawnym odczytywaniu danych analitycznych, ale i interpretowaniu faktów. Co oferuje uczniom podręcznik w centrum uwagi 1? Jaki zakres wiedzy prezentują twórcy?
Postawa obywatelska
WOS to multidyscyplinarny przedmiot, który wiele czerpie z innych dziedzin nauki. W trakcie nauki bez dwóch zdań przyda nam się wiedza zdobyta na lekcjach z historii, geografii, języka polskiego czy podstaw przedsiębiorczości. To jednak nie wszystko, gdyż wiedza o społeczeństwie sięga i po zagadnienia z obszaru ekonomii, polityki, prawa, socjologii, psychologii i wielu innych nauk społecznych.
Główne zagadnienia
Jakie zagadnienia poznają uczniowie szkół ponadpodstawowych uczący się WOS-u? Podręczniki skupiają się przede wszystkim na rozwinięciu tematów opisujących ustrój i prawo panujące w Polsce, a także w wybranych krajach na świecie. Poza tym młodzież zapozna się z fundamentami stosunków międzynarodowych oraz ze wszystkim, co mieści się pod pojęciem postawy obywatelskiej.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o W centrum uwagi 1 duży wybór (Arkadiusz Janicki, Justyna Kięczkowska):
– podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla klas pierwszych liceum i technikum,
– uniwersalna wiedza, którą wykorzystasz w praktyce,
– przystępna formuła książki zachęcająca do pracy własnej,
– połączenie wielu nauk w jedną (prawo, ekonomia, socjologia, psychologia),
– nacisk na wiedzę współczesną oraz aktualizowanie informacji,
– badanie, analizowanie i interpretowanie zjawisk społecznych i ich wpływ,
– dostosowanie poziomu zadań do aktualnych umiejętności uczniów.