WOS a kształtowanie postawy obywatelskiej

Wiedza o społeczeństwie to jeden z bardziej lubianych przedmiotów zarówno przez uczniów szkół podstawowych, jak i placówek ponadpodstawowych. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż WOS ma wiele do zaoferowania. W trakcie roku szkolnego młodzież zaznajamia się z najważniejszymi wydarzeniami w społecznej historii ludzkości, ale i dowiaduje się o istotnych wydarzeniach, inspirujących postaciach czy datach, które zmieniły oblicze rzeczywistości. Poza tym wiedza o społeczeństwie to także nauka praktyczna. Ta opiera się głównie na poprawnym odczytywaniu danych analitycznych, ale i interpretowaniu faktów. Co oferuje uczniom podręcznik w centrum uwagi 1? Jaki zakres wiedzy prezentują twórcy?

Postawa obywatelska

WOS to multidyscyplinarny przedmiot, który wiele czerpie z innych dziedzin nauki. W trakcie nauki bez dwóch zdań przyda nam się wiedza zdobyta na lekcjach z historii, geografii, języka polskiego czy podstaw przedsiębiorczości. To jednak nie wszystko, gdyż wiedza o społeczeństwie sięga i po zagadnienia z obszaru ekonomii, polityki, prawa, socjologii, psychologii i wielu innych nauk społecznych. 

Główne zagadnienia

Jakie zagadnienia poznają uczniowie szkół ponadpodstawowych uczący się WOS-u? Podręczniki skupiają się przede wszystkim na rozwinięciu tematów opisujących ustrój i prawo panujące w Polsce, a także w wybranych krajach na świecie. Poza tym młodzież zapozna się z fundamentami stosunków międzynarodowych oraz ze wszystkim, co mieści się pod pojęciem postawy obywatelskiej.

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o W centrum uwagi 1 duży wybór (Arkadiusz Janicki, Justyna Kięczkowska):

– podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla klas pierwszych liceum i technikum,

– uniwersalna wiedza, którą wykorzystasz w praktyce,

– przystępna formuła książki zachęcająca do pracy własnej,

– połączenie wielu nauk w jedną (prawo, ekonomia, socjologia, psychologia),

– nacisk na wiedzę współczesną oraz aktualizowanie informacji,

– badanie, analizowanie i interpretowanie zjawisk społecznych i ich wpływ,

– dostosowanie poziomu zadań do aktualnych umiejętności uczniów.